Освіта під час війни: як допомогти дітям переселенцям адаптуватись у новій школі

Про програму

Освіта в Україні останні роки переживає не найкращі часи. Після пандемії ковіду в країну прийшла велика війна. А з нею розбомблені навчальні заклади та мільйони учнів-переселенців. 

  • Як, попри ракети, шахеди та щоденні загрози вдалося налагодити освітній процес в Україні?
  • Окупація мирних міст та розбомблені навчальні заклади спричинили хвилю мільйонів учнів-переселенців.   
  • Онлайн або офлайн. Яку форму навчання обирають учні під час війни?
  • Як допомогти адаптуватись дітям переселенцям в нових колективах?
  • З якими проблемами в адаптації стикаються вчителі та діти-переселенці:?
  • Чому не можна виділяти з-поміж інших учнів-переселенців  як «жертву» та як мотивувати вчитися 

Дослідження  Державної служби якості освіти показало, що внаслідок повномасштабної війни близько 800 тис. школярів змінили форму здобуття освіти з очної на дистанційну (з 17 669 учнів/ учениць у 2021 році до 772 909 у 2022) та сімейну (з 4695 до 64 409 учнів/учениць відповідно). 

Найбільше ці зміни стосуються Сходу й Півдня країни, звідки близько 40% та 30% учнів були змушені виїхати за кордон чи в інші регіони країни.

З огляду на постійну загрозу безпеці учасників освітнього процесу в першому півріччі 2022/2023 навчального року не вдалося відновити очне навчання у повному обсязі. На Сході й Півдні України переважало дистанційне навчання, у Центрі та на Півночі — змішане, на Заході — змішане навчання у містах та очне у селах.

Педагогічне навантаження більшості вчителів (не менше 70%) в умовах війни не змінилося. У 15% педагогів, в котрих навантаження зросло, передусім це пов’язують із запровадженням змішаного режиму роботи та необхідністю поєднувати очне та онлайн-навчання. У селах про погіршення результатів навчання учнів зазначає більше вчителів, ніж у містах. Найбільше знизилась успішність з української мови (у селах вказують 57% педагогів, у містах — 44%), з іноземної мови (— 52% та 47%),  математики (— 45% та 40%), та інформатики (— 37% та 25%.)

Ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни педагоги назвали:

  • нестабільні умови навчання;
  • обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності;
  • зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів. 

Інші випуски програми

2023-08-18
Чи потрібно кричати про злочини росії на весь світ?
2023-08-11
Культурна деокупація: як Україні повернути те, що росія крала сотнями років
2023-08-04
Які травми переживають люди, які втекли від війни і як зрозуміти, коли варто звертатись до психолога
2023-07-29
Як проходять уроки цікавої фізкультури від вчителя з Лиману? Ток-шоу "Всі свої"
2023-07-21
Як винаймати житло, щоб не втрапити в халепу та які ціни на оренду у Вінниці. Ток-шоу "Всі свої"
2023-07-14
Як переселенцям знайти роботу з гідною заробітною платою та з якими проблемами вони стикаються
2023-07-07
Як переселенцям відкрити бізнес на новому місці - підводні камені та історії успіху
2023-07-01
Житло для переселенців: яка ситуація зараз та на що чекати в майбутньому
2023-06-16
Як переселенці створюють об'єднання. Ток-шоу "Всі свої"